Tekniska problem med systemet

Vi har haft en del tekniska problem i webbportalen under våren. Mycket har vi justerat, som optimering för snabbare svarstider, ny excelfil för att ladda upp deltagare och åtgärder för att förbättra hanteringen av certifikat.

Men vi får fortfarande signaler om att det finns en del brister. Vi har två pågående processer för att vässa systemet; Dels ser vi över det
tekniska systemet, dels vår organisation för att möta behoven.
I dagarna har vi därför skickat ut en enkät till alla som är kontaktpersoner hos en utbildningsanordnare.

Om du är administratör och använder Wattitydportalen mycket men inte är kontaktperson, ge då gärna din input till kontaktpersonen och be hen svara. Är du kontaktperson kan du svara direkt via länken nedan. Dina svar är viktiga för oss och för den fortsatta utvecklingen av Wattityd.
Till enkäten.

Vi samlar även in felrapportering för att strukturera förbättringsarbetet

För att våra utvecklare ska kunna åtgärda brister är vi tacksamma om du kan meddela oss så snart ett problem uppstår när du använder Wattitydportalen.
För att veta säkert vad som inte fungerar som det borde behöver vi:
1. En beskrivning av det upplevda problemet
2. Veta vilken sida det gäller
3. En skärmdump eller bild på felmeddelande
4. Veta vilken webbläsare som används
5. Veta vid vilken tidpunkt problemet inträffade
6. Ju mer information vi har, desto bättre underlag för felsökning.
Kontakta oss.